Saturday, May 07, 2011

Usia muda, berjiwa klasik


Poster P.Ramlee dan Saloma, buku lagu-lagu P.Ramlee, buku tentang P.Ramlee dan radio (sedang mendengar Klasik Nasional)



Memang ramai tak tau kenepe saye ug berumor 13 boleh mengingati semua tarikh lair dan tarikh pemergian kesemua seniman-seniman dan seniwati-seniwati tanah air kita sedangkan semua orang tak tau. Ape benda yg saya minat ni lagi lain drp kesemua ahli-ahli keluarga. Kanak-kanak zaman sekarang minat Justin Bieber lebih tetapi saya lagi minat seniman dan seniwati yang dulu-dulu seperti P.Ramlee dan Sudirman. Remaja skarang ni memang suka baca novel cinta manakala dalam bilek saya penuh dengan buku tenteng P.Ramlee. Sekarang memang ramai yang sedang mendengar radio Era FM atau Sinar FM tapi saya ni lagi suka dan selalu mendengar Klasik Nasional aje kat bilek saya.

p.s: Jangan lupa:- Ahad esok 9 pagi Ibu Mertuaku
-29 Mei ini hari Seniman dan 38 tahun setelah pemergian P.Ramlee

1 comment:

Omar Al-Attas said...

susah nak jumpa remaja sebegini.. bagus dik! teruskan minat sebegini. tebal jati diri melayunya!