Saturday, May 14, 2011

Segmen Uncle Ben : BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU


Jika untuk join segmen ini , sila buat satu entri..

1-Letak header BEN ASHAARI BLOG ..
DAH
2-Tajuk : BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU dan linkkan ke entri ini ...
DAH
3-Dimanakah anda belajar dulu .. sekolah rendah , menengah kemudian menyambungkan pelajaran di ... Tahun jangan lupa yer ..
DAH
4-Cikgu yang anda masih ingat sampai sekarang , dan mengapa ..
Kesemua cikgu sudah
5-Ceritakan segala kenangan anda sebagai seorang guru ..
Tp uncle ben, saye masih form 1. belom lagi bekerja


Dulu-dulu pada tahun 2005 hinggg 2007 (darjah 1, 2, 3), saya belajar di SK Taman Desa 1, Rawang Selangor DE. Disana saya merupakan murid yg 'hyperactive'. Sehinggalah pengetua mengeluarkan surat yang saya akan belajar di kelas murid murid istimewa. Ibubapa saya tak setuju. Diorang pon sabo jelahh. Akhir tahun 2007, saya tidak belajar disana lagi kerana diganggu perompak sehingga keluar media beberapa kali. Kemudian pada pagi 16 Disember 2007 (boleh ingat tarikhnya), saya pindah di sini, KL.

Saya menuntut pelajaran di SK Taman Permata pulak yg ada kat belakang rumah dari 2008 - 2010 (darjah 4, 5, 6). Pada darjah 6 (2010) dan 4 (2008), saya pernah mendapat cenderamata dan sijil penghargaan Peningkatan Prestasai Terbaik. Darjah lima (2009) saya selalu mendapat nombor LAST sbb aktif berfesbuk. Tahun tulah saye mula berfesbuk. Tahun lepas, buat pertama kalinya saya telah mendapat 6 SIJIL dan kamus Oxford Fajar. Mahall tu.

Mase tu saya dapat 3B2C UPSR, Peperiksaan akher tahun 2010 no 7 dan tiada gagal! Pehh bangga. Alhamdulillah la...

Cikgu-cikgu yg maseh ingat sampai sekarang

Semua guru guru yg maseh saya ingat... seriously

SK Taman Desa 1
Darjah 1 Kelas 1 Zuhrah (kelas ke 2/7) ~ 2005
-Pn Noraishah (BM)
-Tchr. Koe Bi Hun (BI, P Seni) ~ Guru Kelas
-Pn Zaniaul Asnide (MT)
-Pn Rohana Yeob (SC)
-Pn Hurul Ain Zahra (AG)

Darjah 2 klas 2 Zuhal (klass 6/7 / sec last)
~ 2006
-Muhd Kamal (BM)
-Tche Koe Bi Hun (BI)
-En Noorsham (Sains, Seni, PJ, Muzik) ~ Guru Kelas, dudk sebelah rumah
-Ustzh. Fatimah Ahmad (AG)

Darjah 3 klas 3 Mustari (klas yg ke 5/8) ~ 2007
-Pn Norlina Bt Che Mahmood (BM, Seni) ~ Guru Kelas
-Pn Zurana Ahmad (BI)
-Pn Idayu Ismail (MT)
-En Faidzal (SC, PJ)
-Ustzh. Fatimah Ahmad (AG)
-Pn Hasmida (Muzik)

SK Taman Permata
Darja 4 klas 4 Zamrud (klas yg ke 3/3 / last) ~2008
-Cikgu Rashidah (BM, KT)
-Tchr. Khadeejah (BI)
-Sir Hasri, Cg. Fatehah (MT)
-Pn Hjh Nik Roslina (SC)
-Cg Ismadi, Cg Isa (KT)
-Pn Aasmah (Sivik)
-Ustz Fadli (KH, AG, PJ) ~ Guru Kelas
-Ustz Nasir (Arab)
-Faizal Azry (Seni, Mz)

Drjh 5 klas 5 Berlian (klas ke 2/3) ~2009
-Nor Zarina (BM, KT, KH, Seni, PJ) ~ Guru Kelas
-Sir Hafizzhal (BI)
-Cg. Rashidah (MT)
-Cg Fadhilah (SC)
-Pn Hasmah, Cg. Rabitah (Suvik)
-Ustz Fadli, Ustaz Ku Ismail (AG)
-Ustz Nasir (Arab)
-Cg Rohaidah (Muzik)

Drjh 6 klas 6Zamrud (klas yg ke3/3 / last) ~2010
-Cg Maizatul Alawiyah (BM, MT) ~ Guru klas
-Sir Hafizzhal (BI)
-Pn Fadhilah (Sc, Seni)
-Cg. Saupi (KT)
-Cg Sariyana (Sivik)
-Cg Azhar (KH)
-Ustz Wan, Ustz Ku Ismail (AG)
-Ustz NAsir (Arab)
-Cg Rohaidah (Muzik)

Form 1 klas 1 Cemerlang (klas ke 4/6) ~ sekarang
-Cg Normanyiah (BM) ~ guru klas
-Tchr Alia Hamira (BI, Geo)
-Cg Anne Suhaila (MT)
-Pn Sabariah (Sivik)
-Cg Roseilawati (KH)
-Ustz Fidar (AG)
-Pn Salmah (Sains)
-Cg Esa (Seni)

Beberapa cikgu memanglag garang. Garang kerana sayang. Mereka telah mendidik saya sehingga kini. Buat mereka yang bergelar GURU tanpa kira kecil atau besar, awam atau swasta. Sebagai menghargai jasa jasa mereka atau mengenang segala kepahitan dan juga manisnya sewaktu mereka bergelar guru, Jasanya sangat dikenang. Selamat Hari Guru 1Malaysia

11 comments:

solomolo said...

singgah dari segmen Abg Ben...
selamat hari sabtu !~
dan selamat hari guru

Haris Kaito said...

dari blog abg Ben...
jom singgah blog sy...
follow lebih baik...he3...

JOM TERJAH SINI!

putERi-kAtEk said...

waaaaa bagusnya adik ni....boleh ingt class semua....huhuhuhu....teruskan berusaha ye!!!!

Bella Bell said...

wahhhhh..hebat la meggi boy ni...boleh ingat semua nama cikgu2..ni rasa nak ngajar awak ni..hehe!!~

eyjalukman said...

good luck in everything okay ;)
never give up !
makes your parents proud of you !

Cik Eka said...

hai adik..kak eka ucapkan gudluck untuk adik yer...semoga berjaya..

bagusnya dia boleh ingat semua nama2 cikgu kan..akak ni kdg2 ada yg lupa dik...hehe

Ummi said...

Syabas dan teruskan berusaha Haiqal...auntie tumpang bangga... ^_^

fuuyooh said...

salam kenal.. dtg dr blog abg ben.. hehe..
Hentam Saja lah

ShafiqIzwan said...

ingat semua cikgu tuh. perghhh...

aida4eva said...

guru mencorak insan..sygi guru anda.. :)

http://aida4eva.blogspot.com

Cik Kamoo said...

ikhlasnya tulisan nie....bagus!!